El sexe a l’època romana

posted in: Exposicions temporals | 0

El museu de Tàrrega acull, entre el 4 de desembre de 2014 i el 22 de febrer del 2015, l’exposició El sexe a l’època romana. Es tracta de la primera exposició de producció pròpia d’Arqueoxarxa, la Xarxa de Museus i Jaciments Arqueològics de Catalunya. Una exposició dirigida pel Museu de Badalona.

La vida sexual dels antics romans era gaire diferent de la nostra?

Les pintures i els objectes ens parlen de desinhibició i desenfrè, però sabem que també hi havia tabús i doble moral. L’exposició El Sexe a l’època romana ens desvetlla ara els aspectes més íntims de la vida dels romans des de la República fins al segle IV, a través d’una selecció de peces procedents de les col·leccions catalanes i dels textos llatins més suggeridors.

Activitats en relació a l’exposició:

1. Visites guiades a l’exposició

Dijous 4 de desembre (dia de la inauguració); Dissabtes 20 de desembre (abans del recital), 10 de gener i 14 de febrer de 2015, a les 20,00 h.

2. Recital de poesies i textos eròtics d’època grega i romana

Dissabte 20 de desembre a les 20,00 h, després de la visita guiada

A càrrec de Xavier Garcia, escriptor

3. Curs: El sexe a l’Antiguitat (els dijous del 15 de gener al 5 de febrer)

Horaris: dijous i divendres, de 19,00 a 21,00 h., dissabtes, diumenges i festius, de 12,00 a 14,00 h. i de 19,00 a 21,00 h. Dia de Nadal i Cap d’any tancat. Entrada normal gratuïta. Visites guiades gratuïtes a les dates fixades. Es poden fer visites per a grups fora dels dies previstos, prèvia reserva. En aquest darrer cas el preu de la visita guiada s’adaptarà al tipus de grup i en base a les tarifes del museu. Els escolars tindran l’entrada gratuïta.

Els menors de 14 anys han d’entrar a l’exposició acompanyats dels pares o responsables majors d’edat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *