Commemoració del Tricentenari 1714-2014

posted in: General, Noticies | 0

Dins els actes que l’Ajuntament organitza per commemorar el Tricentenari, el Museu Comarcal de l’Urgell-Tàrrega presenta la nova interpretació de les Sales Nobles de Cal Perelló, el casal que acull la seu del Museu.

Des del Museu Comarcal de l’Urgell s’ha treballat en la reordenació i interpretació històrica i etnològica de les sales nobles del casal urbà de Cal Perelló, durant els segles XVIII i XIX. Mitjançat els textos explicatius, elaborats pel professor i doctor en història, Josep M. Planes Closa, i la presidenta de l’Associació de l’Estudi del Moble i historiadora de l’art, Mònica Piera, ens endinsem en la vida quotidiana dels Perelló d’aquells segles, tant en la història familiar com en l’ús de les estances i en la utilitat del mobiliari d’època que s’hi mostra actualment.

A les estances decorades amb pintures del segle XVIII, hi ha col·locats el mobiliari d’aquest segle i a les sales amb pintures del XIX el mobiliari ad hoc. En aquestes sales s’hi passejaren personalitats tant il·lustres d’aquells segles com el Baró de Maldà, entre d’altres. Tot i el canvis sofert pel pas dels anys, les sales nobles de Cal Perelló, presidides per l’escut nobiliari de la nissaga, ens mostren el gust artístic de l’època

Dia: diumenge 19 d’octubre

Lloc: Sales Nobles, carrer Major 11 de Tàrrega