Excavació al Pla de les Tenalles

posted in: General, Noticies | 0

Entre els dies 13 i 26 de juliol el Museu participa en la segona edició del Camp de treball d’arqueologia inclusiva al jaciment ibèric del Pla de les Tenalles (La Mora, Granyanella). El projecte, impulsat des de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, té el doble objectiu de promocionar el patrimoni cultural de l’entorn i alhora la inclusió de les persones amb capacitats diferents. Els arqueòlegs del Museu Comarcal de l’Urgell, equipament de la Regidoria de Cultura de Tàrrega, són els encarregats d’organitzar la tasca tècnica al jaciment de la vall de l’Ondara amb la col·laboració dels monitors de Quàlia, servei de projectes educatius de l’Associació Alba.

El jaciment, propietat de l’Ajuntament de Tàrrega, es coneix des de mitjan de segle XX i ha sigut objecte d’un seguit d’excavacions arqueològiques que han proporcionat informació esbiaixada d’aquest. Un dels objectius que persegueix el Museu amb aquests camps de treball és poder conèixer el funcionament diacrònic del jaciment i el seu urbanisme, així doncs, els objectius d’aquesta segona edició són els d’excavar a la zona est del poblat per poder comprovar si es conserva alguna estructura relacionada amb l’entrada al poblat i descobrir l’urbanisme entorn la plaça central.

En aquest enllaç en trobareu la notícia