Joc i joguines a l’antiguitat

posted in: Exposicions temporals | 0

Jocs i joguines a l’Antiguitat, una mostra que ens permetrà descobrir com el joc ha estat una eina de diversió i d’aprenentatge que acompanya l’home des de fa mil·lennis.

La necessitat de jugar és intrínseca a l’ésser humà, tal com demostra el fet que s’hagin conservat nombrosos jocs i joguines d’èpoques remotes, molts dels quals encara estan plenament vigents, ja sigui en el món dels nens com en el dels més grans. Hi ha jocs que, tot i iniciar-se a la infantesa, cobren un nou sentit a l’edat adulta, convertits en una forma d’oci, però també en una manera de guanyar o perdre diners, segons l’habilitat o l’atzar.

PILOTA

L’exposició Jocs i joguines a l’antiguitat, produïda pel Museu d’Arqueologia de Catalunya a través d’Arqueoxarxa, la xarxa de museus i jaciments arqueològics de Catalunya, ha estat concebuda pel Museu de Badalona, i recull unes 130 peces arqueològiques, procedents de 13 museus de Catalunya. Hi destaquen: un sonall de bronze del Museu Nacional d’Arqueologia de Tarragona, una nina hel·lenística del Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries, una figureta de cavall del Museu de Tàrrega o un taulell andalusí del Museu Comarcal de la Noguera, de Balaguer.

La inaguració serà el divendres 21 d’octubre a les 19.00h, seguida d’una visita guiada a càrrec d’Esther Gurri, comissària de l’exposició.
Les activitats paral·leles a l’exposició són:
  • Dijous 3 de novembre: conferència Els jocs a l’Antiguitat a càrrec de l’Esther Gurri, que ha comissariat l’exposició, a les vuit del vespre a les Sales Nobles del Museu.
  • Dissabte 5 de novembre: taller de jocs. Activitat familiar on apendrem a jugar jocs tradicionals que han perdurat des de l’antiguitat. Cal que feu reserva prèvia al telèfon 973 312 960 o a través del mail. L’horari dels tallers és a les 12 i a les 18h.
  • Dijous 24 de novembre: conferència El joc des de les grans cròniques medievals a l’actualitat. Jocs d’abans i noves tendències a càrrec de Víctor Baroja i Benlliure, a les Sales Nobles del Museu, a les 20 h.
  • Dissabte 17 de desembre i diumenge 15 de gener, a les 12h del migdia, visita guiada a l’exposició i taller de jocs, cal fer reserva!

Ens podeu seguir a través de les nostres xarxes socials: facebook i twitter: @MCUT2