Jornades Europees de Cultura Jueva 2021

posted in: Noticies | 0

El proper 25 de setembre Tàrrega participarà, conjuntament amb el Patronat Call de Girona i amb els municipis de Barcelona, Besalú, Castelló d’Empúries, Cervera, en les activitats que se celebraran a Catalunya amb motiu de les Jornades Europees de Cultura Jueva 2021.

Les Jornades coordinades per l’Associació Europea per a la Preservació i Promoció de la Cultura i el Patrimoni Jueus (AEPJ) són un impuls paneuropeu per tal de ressaltar la diversitat i la riquesa de l’aportació del judaisme en la història local, regional i nacional.

L’activitat que us proposem des del Museu és una visita guiada on el tema central serà El filòsof i metge Avraham Xalom i el call de Tàrrega , el dissabte 25 de setembre a les 18h. L’activitat és gratuïta i cal inscripció.

Avraham Xalom exercí la medicina a Tàrrega durant la segona meitat de segle XV. És autor d’una obra dogmàtica intitulada Něwé Šalom.