Regiment de preservació de pestilència

posted in: Exposicions temporals, Noticies | 0

L’any 1348, davant les noticies dels estralls causats per la pesta negra a regions franceses properes a les nostres terres, el metge i professor universitari de l’Estudi General de Lleida Jacme d’Agramont, escriu el Regiment de preservació de pestilència. La voluntat de Jacme d’Agramunt és la d’evitar el contagi de les persones, no la d’instruir els metges, motiu pel qual escriu en català, sent un dels primers escrits generats a causa de la pesta negra sinó el primer, i un dels pocs escrits en llengua vernacle.

El document, una còpia de l’any 1388, es troba dipositat a la parròquia de Santa Maria de Verdú, i fins el mes de gener del 2016 es podrà veure a l’exposició “Tragèdia al call. Tàrrega 1348”.

Aquest document s’obrirà al públic el dia 2 de juliol al vespre dins el Cicle de conferències de “Tragèdia al call. Tàrrega 1348” i comptarem amb la presència de Jon Arrizabalaga, historiador de la medicina i investigador del IMF-CSIC de Barcelona,amb la conferència Esquivar tot el dampnatge a la ciutat de Leyda: el Regiment de Jacme d’Agramont enfront la pesta de 1348. Després de la conferència es celebrarà  un sopar al jardí del Museu: L’últim sopar abans de la pesta,  ja que la pesta va fer la seva arribada a Tàrrega a l’estiu de 1348, pels volts del juliol.

El sopar serà servit pels Fogons de Forés, el preu és de 30 euros i cal fer reserva al 973 312 960 o bé al correu infocultura@museutarrega.cat