El pintor de la Segarra

posted in: Exposicions temporals | 0

Nova exposició temporal al Museu, aquest cop dedicada a Josep M. Miró Rosinach, “El pintor de la Segarra”.

Conreà artísticament una primera etapa de fort expressionisme figuratiu de temàtica rural segarrenca, inspirada a la vall del Maldanell-Corb, que li valgué el renom del pintor de la Segarra entre els millors crítics d’art de la Barcelona de la dècada dels anys 50 del segle XX.

Evolucionà a una etapa de vigorós expressionisme paisatgístic que denota certes influències de Van Gogh, però amb la mirada i textura de la Segarra. En aquesta època, arran dels seus viatges i exposicions per França i Alemanya, conreà també, un expressionisme religiós de fort dramatisme d’estil centroeuropeu que li valgué la consolidació dins el món de l’art a la dècada dels anys 60 del segle XX.

També s’especialitza en la tècnica artística dels monotips, aiguaforts, gravat a punta seca, dibuix… i a través de noves tecnologies incidir en el tecno-art, el pop-art i la fotografia etnografica expressionista.

La inaguració és el divendres 20 de juliol a les 8 del vespre, la podreu visitar fins el dia 19 d’agost. Els horaris de visita són de dilluns a dimecres: de 10h a 14h. De dijous a diumege (i festius): de 10h a 14h i de 19h a 21h.

L’entrada a les exposicions temporals és gratuïta