Regest dels documents de l’APV relatius als jueus

posted in: Publicacions | 0

Dijous 21 de gener del 2016 a dos quarts de nou del vespre, a les Sales Nobles del Museu, es farà la presentació de l’obra Regest dels documents de l’Arxiu Parroquial de Verdú relatiu als jueus (1265-1484) de Josep Xavier Muntané i Santiveri.

En aquesta nova publicació, el doctor en filologia hebrea ens presenta la documentació que s’ha conservat a l’Arxiu Parroquial de Verdú (APV) i que fa referència als jueus. En aquesta documentació molts dels jueus que s’hi registren són jueus de Tàrrega, sense menystenir els de Verdú. Aquest regest ens dóna molta informació dels jueus targarins i del volum dels seus negocis, informació que no seria possible conèixer degut a la pèrdua dels protocols notarials de Tàrrega. Dels jueus de Verdú, a més de registrar la seva activitat econòmica, també s’hi reflecteixen aspectes de la vida privada.

Regest dels documents de l’Arxiu Parroquial de Verdú relatius als jueus (1265-1484) ha estat editat dins la Col·lecció Bet Guenazim de l’Institut Privat d’Estudis Món Juïc i la presentació anirà a càrrec de Tessa Calders.