URTX. Revista d’Humanitats de l’Urgell

posted in: Col·leccions, Noticies | 0

Com cada any des de fa 27 anys, tenim el plaer d’anunciar-vos la presentació del darrer número de la revista Urtx. L’acte es celebrarà el dimecres 22 d’abril, vigília de Sant Jordi, a les 8 del vespre al Museu Comarcal de l’Urgell, la presentadora serà Magda Gassó i Hoja, cap del Servei de Museus i Protecció de Béns Mobles del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

El dossier d’aquest número està dedicat als monestirs i convents de l’Urgell, amb un article sobre el monestir de Vallsanta i la seva necròpolis medieval, així com també un sobre Santa Maria del Pedregal. Entre els articles cal destacar, entre d’altres, un article sobre la producció de la foneria de Cal Trepat; els orígens del l’Embarrat, festival de creació contemporània, o bé la descripció del procediment de la rèplica de la creu de terme de Pere Joan (segle XV).

Podeu consultar els números anteriors de la revista aquí.