Jornada Europea de la Cultura Jueva 2023

posted in: General, Noticies | 0

Per tal de commemorar aquesta diada des del Museu de Tàrrega us oferim portes obertes a la casa d’Avraham Xalom el divendres dia 1 de setembre, de 17 a 20h, el dissabte d’11h a 14h i de 17 a 20h. El diumenge una visita guiada a la sala d’exposicions permanents “Tragèdia al call. Tàrrega 1348”, a les 10:30 que anirà seguida de dues sessions, a les 12 i a les 13h, del concert Sefarad al piano a càrrec de Toni Costa.

Sefarad és l’apel•latiu en hebreu per anomenar la península ibèrica. Els jueus que van habitar aquestes terres van ser expulsats al 1492, provocant una diàspora que va donar lloc a la hibridació de les seves músiques per diferents regions de la Mediterrània. Aquest concert vol posar de relleu el valor eclèctic d’aquestes cançons d’origen tradicional i vocal mitjançant arranjaments moderns per actualitzar-les i sintetitzar-les a piano sol perquè cobrin una nova dimensió. També sonaran noves composicions de Toni Costa sobre les cançons dels “katalanim”, els jueus catalans que van fundar dues comunitats principals a Roma i Salònica i dels que s’estan descobrint nous vestigis musicals. A més a més, també es pretèn establir vincles i texir ponts amb altres músiques sacres i profanes de les tres religions monoteïstes, que durant molts segles transferien coneixement entre elles en les nostres contrades.

Cal reserva prèvia al telèfon 973 312 960 o bé aquí